töjningar hit och dit

en grej bara som jag typ stör mig på..
det är alltid folk som ska kommentera mina töjningar, eller töjningar överhuvud taget (piercingar osvosvosvo ni fattar). ba "du kommer gå runt med stora hål i öronen sen blablabla". asså, JAG VET? jag är en sån person som kollar upp så mycket fakta jag kan innan jag gör något, alltså har jag rätt stor koll på hur det funkar med töjningar. alla har olika elastiska öronsnibbar och kan töja i olika takter osv, vissa har lättare att töja än andra. tex min kompis ellenor, hon har bara vanliga piercingshål i öronen, hon fick igenom "nybörjar töjningen" på 2 sekunder, medans för mig var det VÄRLDENS pina att få igenom den, tog typ 2-3 dagar. på vissa läker hålet igen helt, på andra inte. och jag tar ju självklart en risk med att göra töjningar, så jag har ju redan accepterat att det finns 50% chans att jag kommer ha hål när jag tar ut dom (det blir inte runda hål men det ser ut som ungefär gamla tanters öron nivet när deras örhängen är för tunga hahah), för jag kommer ju inte gå med töjningar tills jag är 40 år liksom, eller ja vem vet haha. har faktist tänkt flera gånger på att ta ut dom.. men känns som en del av mig så har aldrig blivit av haha. samma med mina andra piercingar, tar ut, sen sätter tillbaka.
men I DONT MIND, det är ett beslut jag gjorde när jag började töja :)))) PUSS
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0