Kålwok a la Rosie

hejhej! fan va jobbigt det var med core passet, förra gången jag gick på det sög det (men det var en annan tjej som höll i det den här gången så antagligen därför). jag som tänkte springa lite på rullbandet efter, men det gick inte för mina ben typ skakade, och när jag sprungit typ 5 min så krampa hela magen :S fick skitont i hela ryggen och magen, så jag åkte hem istället haha. wä.
nu tittar jag på OC och har precis ätit woken, haha typ enklaste maten man kan göra, älskar att jag lägger upp massa bilder på hur man ska göra.. haha jaja men det blir roligare så säger vi.
snart ska jag sätta på mig ansiktsmasken jag fick i födelsedagspresent (från Formula 10.0.6) och fixa lite med naglarna. sen tror jag att jag ska kolla på nån film vi hyrde igår, såg ju aldrig dom.. men ja hörs sen!
.
1: du behöver vitkål, ärter, ägg (jag tog två dock), broccoli. (förra gången hade jag paprika också, man kan ju fixa och trixa lite beroende på vad man är sugen på).
2: hacka allt och stek på låg värme (brukar lägga i kålen först för den tar lite längre tid).
3: koka ärtorna.
4: dela upp äggvitan från äggulan och häll i ett glas (eller nåt). äggulan kan du slänga, eller om du vill använda den till nåt annat(?), men jag har bara äggvitan i woken.
5: häll i ärtorna och äggvitan i stekpannan (lol äggvitan blev blå av rödkålen haha).
6: KLART, bara att servera. krydda om du vill, jag brukar ha soja på också för mer smak! vill man att det ska bli mer "matigt" kan man ha kycklingfile till eller lax eller w/e.
monster portionen nr1 haha! (nu lagade jag ju wok för flera personer, men det blir perfekt för då kan man äta det som rester senare i veckan).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0